Det känns lite fel men ändå bra konstigt nog

Oj då, det här blev visst ett ganska långt inlägg och det var inte alls meningen. Men nu har jag ett litet hum om hur jag vill ha det med allt. Tror jag iallafall. Kanske är det bara nattligt svammel...

Det är konstigt. Ja jag säger då det.

Allt är lite knäppt. Jag har på mig färgglatt (väldigt färgglatt) nagellack fast det känns tungt på fingrarna.
Jag vill blogga massor men orkar inte ta den tiden det tar att blogga (speciellt om bilder ska vara med i leken också). Jag föredrar bloggar som handlar om livet och lite allt möjligt mer än vad jag gillar fotobloggar. Konstigt men så är det.

Min kamera har legat på hyllan rätt länge (trots att jag velat fota med den ibland) och jag har fotat med iphonen istället när jag kommit på att det går att fota med den.
Jag vill fota mer men jag vill inte mer än så, fast det vill jag egentligen iallafall. Fota är kul och jag börjar fingra på kameran mer och mer. Men sen tar det stopp. Photoshop känns tråkigt (och bilderna gör det också för det mesta). Jag var orolig där ett tag att jag inte ville fota mer, att jag ville ha kameran på hyllan istället för i handen. Det känns lite så ibland just nu också. Ändå så vill jag fota, fota, fota fast jag egentligen inte vet om jag vill det. Fast jag vill.

Samtidigt är jag grymt sugen på att köpa ny kamera, en Canon 7D ligger nog högst upp. För en 5D (inte den nyaste) känns inte rätt att köpa när jag inte vill fota fast jag egentligen vill det.

Kanske hör det förvirrande fotandet ihop med bloggen att jag vill blogga men att det känns lite fel och att jag inte orkar ta mig tiden till att blogga. Fast det vore ju konstigt om det vore så. Att blogga och fota är ju inte samma sak. Även fast att de går hand i hand. En blogg med endast text är tråkig.

Kanske är det så att jag inte vill fota (fast jag vill) för att allt är kaos på sätt och vis.
Det är ingen ordning på bloggen, det är ingen ordning på bildarkivet på datorn och de externa hårddiskarna. Det är ingen ordning på hemsidan, min hemsida. Samtidigt har jag bloggar och hemsidor till andra att syssla med och däribland bilder till dessa bloggar.
Plus att jag typ startat upp en annan blogg, mer om den en annan gång...

Jag vet varken in eller ut eller vad som är upp eller ner. Men jag vet egentligen hur jag vill ha det. På sätt och vis.
Det blir bra när allt är på sin plats. Men eftersom jag är som jag är så tar det nog en stund. En väldigt lång stund skulle jag nog tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0