För länge sen

Idag gick jag förbi min gamla skola och genom en av skolgårdarna där jag spenderade mina vardagar när jag gick i mellanstadiet.
Jag gick förbi fotspåren där man stod på led och väntade på att få åka till simskolan och jag gick förbi flaggstången där Peter spelade trumpet efter att rektor Britt med sin konstiga (och nu i efterhand lite häftiga) hatt alltid höll sitt tal på skolavslutningen (eller om det var på nationaldagen, jag minns inte riktigt vilket).

Jag gick förbi lekplatsen och tornet där man gömde sig när vi lekte kurragömma. Även fast man innerst inne visste att man skulle bli hittad just där eftersom det var där alla gömde sig. Och jag började tänka lite på hur man levde i nuet och inte alls tänkte på framtiden eller på att bli vuxen.

Och så tänkte jag på att om man visste då vilka val man skulle göra senare i livet (mest med tanke på skolan och utbildning), skulle man då välja andra vägar att gå när man väl skulle välja?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0