Center Nougat

Alla som känner mig vet att jag fullkomligt avgudar choklad!
Första gången jag testade på center (föredrar plopp) nougat var efter att jag vunnit på bingon ute i Råssnäs. För presentkortet jag vann så köpte jag chokladlotter och jag vann 2 (eller om det var 3) stycken chokladbitar. Minst en av dessa var en sån här liten center nougat.

Månader gick (kanske år) och jag kunde bara inte sluta äta dessa godsaker. Men en dag var de helt borta, puts väck. Istället för nougaten så låg det center kokos (blä!). Snacka om att jag blev besviken och trodde att hoppet för att de skulle komma tillbaka var ute för gott...

Men igår hände det. Som ett mirakel så låg de bara där, 14 stycken bitar. De låg i samma låda som en annan nougatgodisbit och jag köpte allihop. Behöver jag tala om att jag nästan har ätit upp alla redan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0