Träningen kommer och går men viljan består

Att det ska vara så svårt, ena stunden tränar man på som att det inte finns någon morgondag men till slut så går det 3 - 4 dagar och man är tillbaka på ruta ett igen. Så frustrerande!

Därför beslutade jag mig för att sammanställa de senaste gångerna jag har tränat. Är det ett pass i grupp, är det en vecka då jag jobbar dag eller kväll eller är det en helg? När tränar jag oftast och när har jag lättast för att komma iväg? Det jag kom fram till är...

  • På senare tid så har jag kommit underfund med att gruppass är det som passar mig bäst. De är lättare att komma iväg på och jag tar i mycket mer än vad jag gör om jag går till gymmet. Och så är det roligare.
    Tyvärr så har jag ett jobb där jag skiftar så jag kan inte riktigt få in en rutin när det gäller de passen.

  • Lättast att komma iväg är det förstårs när man har någon att träna med. Men det är ju inte alltid som det går och man kan ju inte träna utifrån en annan persons liv. Så därför är det hedanefter bara ett plus om jag tränar tillsammans med någon.

  • Annars så är det lättast de dagar jag jobbar dag. För då kan jag ta med träningsväskan till jobbet och åka direkt när jag slutat. Problem som dock kan komma upp är att jag är trött eller har lite ont i fötter och ben då jag stått upp och jobbat hela dagen.

  • Svårast är det på helger då jag har en tendens att vara uppe alldeles för sent och sova alldeles för länge på mornarna. Jag blir då seg och kommer inte iväg.

  • Även de veckor jag jobbar kväll är svåra. Jag blir lätt stressad att jag känner att jag måste iväg och träna och maten kan då bli lidande eller så åker jag inte och tränar alls. Och vips så har det gått 5 dagar utan träning.

Så hur ska jag göra för att få in en rutin i min träning?

Jag ska försöka att hålla ett strikt schema på 1 eller 2 veckor framåt, boka in pass och utefter det så bestämmer jag mig för vilka dagar jag ska gå till gymmet och vad jag då ska träna när jag väl är där. För allt på en gång fungerar inte då jag bara gör det halvdant.

Om jag på något vis får förhinder för ett träningspass så ska jag genast i den mån det går komma på en lösning och träna en annan dag eller tidpunkt. Jag ska inte hoppa över träningen då jag kan hamna i mönstret att det går några dagar/veckor där jag inte tränar alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0