Rädsla - Fear

Sprutor, det är jag rädd för. De är spetsiga och glider lättsamt in under huden och gör att du får ont. Läskigt.

Om sprutor är en läskig uppfinning så är djupt vatten sjukt obehagligt. Man vet ju inte vad som lurar där nere i det mörkaste djupet.

Jag är inte rädd för att bada i djupt vatten (så länge det inte är mitt i Atlantantiska havet) men att vara på en båt och stå vid relingen och titta ner i vattnet när man vet att det är djupt där nere, det ger mig kalla kårar.

Dessutom så är det inte världens skönaste upplevelse att se början av filmen Titanic när de är där nere och kollar in vraket. Det är becksvart och skeppet har ett lager med mjuka, luddiga alger och i vattnet runt omkring flyter det omkring lustiga partiklar. Det finns säkert superläskiga bläckfiskar i gömslen som ligger och väntar på en.

Näe, de e något obehagligt mystiskt med det mörka djupet. Något står inte rätt till där nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0