Misslyckande

Först 70 dagar och sedan 60 dagar. Bägge blev misslyckande. Dels på grund av att jag glömde bort, sen struntade i det och sen blev sjuk. Men jag vill ju. Kan inte hålla på att sitta vid datorn hela dagarna när det är skönt att träna och röra på sig. Och så är det de där med godiset, jag äter alldeles för mycket sånt. Det är både dyrt och onyttigt.

Men med start igår så ska jag börja gå promenad och jag ska försöka göra det varje dag vare sig det blir en stund, långpromenader eller bara en promenad till jobbet. Frisk luft ska jag få helt enkelt! Och så ska jag börja gå till gymmet i mitten/slutet av veckan också.

Jag ska inte ha ett fast schema när jag ska träna (förutom varannan vecka då ja kan gå på en del pass) för det får inte bli ett måste för då går allt åt skogen. Så det är min plan.

Och godis får bara ätas på helgerna (fre-sön) för ja, annars äter jag varje dag som det godismonster jag är.

Önska mig gärna lycka till, det lär behövas.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Har samma problem som du både med godiset och med frisk luft (just nu kan jag inte träna heller..). Förstår inte att det ska vara så himla svårt. Det är ju så skönt när man inte längre känner sig sockerberoende eller när man ser till att komma ut i alla fall en stund varje dag.



Önskar dig stort lycka till!

(& ser detta som en spark i baken på mig själv).

2012-02-13 @ 15:16:17
URL: http://subliminal.se
Postat av: Minna

Ojoj, det stora ångestmomentet! Du får allt lycka till! 30 min promenader med puls är vad jag som sjg skulle rekommendera dig!

2012-02-18 @ 21:44:48
URL: http://mysopranolife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0